Ich suche ein Kirchenbuch in Kothen

I'm looking for the church register for Kleinpaschleben, Thurau and Zabitz. It should be in the church district of Kothen, but it's not there. Does anyone know these villages?

The church registers you‘re looking for are not yet online available on Archion.

Needless to say, yes they belong to the church district Koethen - please note how the German umlauted character ö is substituted.

So far no time schedule has been announced as to when these church registers may be available on Archion.

Ich forsche auch in Thurau (Zabitz) und war schon einige Male dort um das Haus meiner Mutter zu besichtigen. Thurau ist sooo schön. Wen suchen Sie dort? Es gab eine Kirche, eine Schule und einen Kindergarten. Der Friedhof ist etwas außerhalb. Der Teich um die Ecke der Schule wurde um 1930 als Pferdetränke genutzt. So ein schöner Ort!

Ok, diesen Namen habe ich nicht dabei da ich jedoch auch in diesem Umkreis suche halte ich ausschau. Hast du noch einen Familiennamen im Umkreis? Meine sind Bullmann, Ertel, Schöbe, Rothbarth.

Thank you very much. My family did not stay there as far as I know. They went from Wulfen/Drosa to Zabitz to Trebbichau to Teicha to Gutenberg and then down to Thuringia. They never stayed more than on generation in one place.

Zurück
Oben