Hello Ich sende diese Frage mit einem Englisch-Deutsch-Übersetzer, also hoffe es macht Sinn! Ich suche eine Geburtsurkunde für Herman Jacob Windfuhr, der 26 Oktober 1699 geboren wurde; Ich kenne die Namen seiner Eltern nicht. Die Akten sollen, falls vorhanden, in Westfalen gefunden werden: Landeskirchliches Archiv der Evang. Kirche, Lüdenscheid-Plettenberg; Evangelische Kirchengemeinde. Würde jemand das bitte für mich nachschlagen? Ich würde auch gerne verstehen, ob diese Kirchenregister damals von der einzelnen Kirche geführt worden wären? Vielen Dank für Ihre Hilfe oder Informationen. Bonnie Samuel, Iowa, USA
I'm sending this question, using an English to German translator so hope it will makes sense! I am seeking a birth record for Herman Jacob Windfuhr who was born 26 October 1699; I do not know the names of his parents. I'm told the records are to be found, if exist, Westfalen: Landeskirchliches Archiv der Evang. Church, Lüdenscheid-Plettenberg; Protestant parish. Would someone please look this up for me? I'd also like to understand if these church registers would have been kept by the individual church at the time? Thank you for your help or information. Bonnie Samuel, Iowa, USA
I'm sending this question, using an English to German translator so hope it will makes sense! I am seeking a birth record for Herman Jacob Windfuhr who was born 26 October 1699; I do not know the names of his parents. I'm told the records are to be found, if exist, Westfalen: Landeskirchliches Archiv der Evang. Church, Lüdenscheid-Plettenberg; Protestant parish. Would someone please look this up for me? I'd also like to understand if these church registers would have been kept by the individual church at the time? Thank you for your help or information. Bonnie Samuel, Iowa, USA